Global EPiServer løsning

Styrket tilstedeværelse på baggrund af landespecifikke sites

Introduktion

Pågen er en svensk familieejet bagerikoncern med hovedkontor i Malmö og produktionsfabrikker i henholdsvis Malmö og Göteborg. Virksomheden har en lang historie og stærke kerneværdier som omtanke, entusiasme og stolthed.

Det var vigtigt Pågen at få et website, som kommunikerede deres visuelle identitet, og som samtidig var en teknisk stærk, funktionel og effektiv digital platform, der kunne relatere til virksomhedens overordnede forretningsstrategi og bidrage til et styrket salg.

 

Udfordringen

At være en international virksomhed med hele verden som handelsplads kræver et website, der er tilpasset de forskellige kulturer, der eksisterer på markederne rundt omkring. Pågen ønskede et website, der var sprogversioneret, hvilket skulle sikre en styrket kommunikation og tilstedeværelse på det markeder, hvor virksomheden primært var tilstede, herunder de nordiske lande, hvor Pågen allerede er et veletableret brand med kendte og elskede produkter. 

Pågen havde en ønske om at få et website, der signalerer, at deres brød er kvalitetsprodukter. Den visuelle kommunikation på deres website skulle afspejle det samme som folk ser ude i butikkerne, nemlig en bagerbutik med kvalitetsbrød. Et koncept og univers, hvor passionen for Pågens brødprodukter skulle være dominerende. 

Løsningen

Mediaworkers har været Pågens tekniske leverandør og sparringspartner i forbindelse med udviklingen og integrationen af et nyt website, som er implementeret i EPiServer. Websitets design er udviklet af Kunde og Co., men Mediaworkers har været med under hele udviklingsfasen for at sikre, at der er en stærk integration til de bagvedliggende tekniske systemer.

Pågens har fået et website, der i høj grad lægger sig op af deres forretningsstrategi, der skal markedsføre og kommunikere, at Pågen har et brødsortiment, der skiller sig ud fra konkurrenterne via økonomisk rentabilitet og samtidig fungerer, som forbrugernes naturlige valg. Samtidig afspejler Pågens nye digitale platform en veludviklet fornemmelse for forbrugernes behov, ønsker og kvalitetskrav.

Selve designet på Pågens website bygger på, at det bagvedliggende display er designet som en bagerforretning, hvilket styrker kommunikationen i mellem Pågen som virksomhed, deres produkter og deres primære kommunikative platform.

Se løsningen

Resultater

Gennem videreudvikling og opdatering har Mediaworkers udviklet et mere tidssvarende website til den svenske bagerikoncern. Det nye website har langt bedre kvalitetssikring og integration til de bagvedliggende tekniske systemer end tidligere versioner. Websitet har desuden et funktionelt og innovativt design, der fungerer som en stærk visuel kommunikationsplatform for Pågens produkter og værdier. Samtidig, har Pågen fået en mere etableret digital tilstedeværelse, der styrker deres digitale og visuelle kommunikation, og derved bidrager til en styrket kommunikation med deres kunder.

Websitet har vundet guld som forbrugernes foretrukne tilbage i 2013 og derudover vandt sitet også guld ved svensk Web Service Award i kategorien ”Information & Service”. De forskellige awards afspejler blot websitets værd i forhold til involvering, service og brandtilknytning.

Hør mere om løsningen

Bjarke Bliksted Andersen

Customer Success Manager

bjarke@mediaworkers.dk

Tlf: 7734 7026

Kontakt