HELSINGØR TILFLYTTERSIDE

Flot website fra Mediaworkers skal få børnefamilier til at flytte til Helsingør.

Helsingør har mange kvaliteter, som kommunen gerne vil dele med endnu flere. Derfor arbejder den for at tiltrække nye borgere, helst børnefamilier. Et nyt website med nyskabende effekter er nu en vigtig platform for at fortælle historierne om det gode liv for familier i den nordsjællandske kommune.

Med løsningen fra Mediaworkers har vi fået en fleksibel og visuelt flot løsning, som er en god platform for branding af Helsingør hos mulige tilflyttere.

Lasse Nielsen, digitaliseringskonsulent i Helsingør Kommune.


Helsingør skal sælges

Lev livet i Helsingør: Her er vasketøjet renere, græsset grønnere, øllet koldere og skolen sjovere! Det siger Helsingør Kommune i sin kampagne for at få flere til at flytte til det nordsjællandske smørhul. Kommunen vil især gerne have børnefamilier til at forlade den københavnske stenbro og flytte til Helsingør – tæt på vand, natur og Hamlets Kronborg. Kommunen ville derfor gerne have en digital platform til de gode historier om tilflytterne i Helsingør. Derfor kontaktede de Mediaworkers.

Vi ville gerne tænke ud af boksen – skabe et lækkert visuelt site, som skiller sig ud

Lasse Nielsen, digitaliseringskonsulent i Helsingør Kommune.

Et dynamisk og agilt forløb

Processen startede med en kreativ workshop, hvor deltagerne fra Helsingør Kommune og Mediaworkers udviklede en række personas og drøftede, hvordan brugerne skulle opleve og betjene sitet. Efter workshoppen holdt Mediaworkers og projektgruppen fra Helsingør løbende møder via Skype.

"Igennem et dynamisk og agilt forløb har vi sammen med Mediaworkers skabt et helt nyt univers, som skal sælge Helsingør Kommune som en mulig attraktiv bosætningskommune. Fra start til slut har processen været et samarbejde - mere end en bestillingsopgave. For os er det vigtigt, at relationer til leverandører er som parter i en fælles opgave og ikke så meget kunde/leverandør. Dette mindset har til fulde været kendetegnende for denne proces," siger Lasse Nielsen.

En fleksibel platform

Løsningen er bygget op i Umbraco. Umbraco er også grundlaget for den Open Public-løsning, Mediaworkers har udviklet til Helsingør Kommunes website.

www.flyttilhelsingor.dk bliver man mødt af et aktuelt foto fra livet i Helsingør. Vejret her-og-nu vises med et symbol og angivelse af temperaturen. Tidspunktet på dagen antydes med en skygge over fotoet, som flytter sig i takt med solen. I systemløsningen er der en meget avanceret styring af disse elementer, så redaktøren kan sætte fotos og effekter op for hele året, frem for at skulle huske på det hele tiden.

”Her fik vi mere, end vi havde forventet”, siger Lasse Nielsen. Han ser mange muligheder for at udbygge indholdet på sitet og fx udnytte kulturelle begivenheder i Helsingør som gode argumenter i forhold til tilflytterne.

Se løsningen for Helsingør Kommune

Brug for speciel løsning?

Marie Toft Odgaard

Customer Success Manager

marie@mediaworkers.dk

Tlf: 7734 7016

Kontakt