Vil du invitere dine mobile brugere indenfor til køb på din shop?

Med indførelsen af touch commerce og mobil e-handel på dit website åbner du op for helt nye købsscenarier for mobile brugere

Deloitte Global forudser at i 2016, vil antallet af personer som bruger en 3. parts touch-baseret betalingsservice på deres mobile device stige med 150% til 50 mio frekvente brugere.

Fordelen ved touch commerce eller mobil commerce er at det giver brugeren mulighed for at lave en første-gangs betaling, eller efterfølgende betalinger til butikken, uden at skulle indtaste betalingsdata, eller login-data. Autorisationen foregår i stedet for via fingeraftryk, eller nogle få skærmtryk.

Touch commerce nedbringer derfor tiden fra browsing på det mobile device til check-out til ganske få sekunder, og åbner derfor op for helt andre købsscenarier for butikkerne end man tidligere har været vant til. Mobil e-handel har hidtil været præget af meget begrænset omsætning, med typisk op til 80% frafald i check-out flowet.

En førstegangs besøgende på et mobilt commerce site skal i dag typisk indtaste: navn, adressse, email, telefonnummer, sikkerhedsdetaljer (password, sikkerhedsspørgsmål) og endelig betalingskortdetaljer for at færdiggøre en bestilling. Kombiner dette med besværlig indtastning på dit mobile device, og så har du opskriften på en fiasko.

Der vil sandsynligvis være to primære typer 3. parts touch-baseret mobile betalingsservices i den nære nutid og fremtid. Den ene er linket til device's operativ systemer. Her kan fingeraftryks godkendelse benyttes, og varerne kan sendes til adresseinformationer, som er gemt i operativsystemet. Den anden type vil være linket til eksisterende betalingsservices. Inden man kan lave betalinger med få skærmtryk, så skal brugeren have oprettet en konto ved betalings udbyderen, og have valgt at forblive logget ind, med henblik på fremtidige køb.

 

Allerede i dag kan du som webshop implementere MobilePay Online på din shop.
Dette giver fordele som:

  • Nem og hurtig betaling
  • Ingen beløbsgrænse
  • Ingen kortindtastning
  • Flere salg, da kunderne oftere har mobilen på sig end kortet

Det kræver en indløsningsaftale med Nets, Teller, Euroline (Bambora) eller Clearhaus at få MobilePay Online. Men det forventes at flere indløsere kommer med snart.

MobilePay Online virker med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard og Maestro og priserne er pt. DKK 49 om måneden samt DKK 1 per transaktion.

Det er dog ikke kun det mobile check-out som er stopklods for øget handel på mobile devices. Ifølge eMarketer er de 5 primære stopklodser for mobil e-handel:

  1. Sikkerhed
  2. For små skærme
  3. Langsom navigation
  4. Vanskeligt at sammenligne varer
  5. Vanskeligt at inputte information (bl.a. check-out-flow)

Med alle disse parametre, som vigtige for din succes eller fiasko som udbyder af mobil e-handel, er det en helt naturlig overvejelse om man skal gå med en dedikeret App, eller om man skal gå med et responsivt website, som tilpasser sig mobile enheder. I langt de fleste tilfælde anbefaler vi hos Mediaworkers vore kunder, at "nøjes" med responsive websites, da man alt for ofte oplever at dedikerede Apps drukner i App-stores, og skaber kraftigt forhøjede vedligeholdelses omkostninger. Men netop i tilfældet mobil e-handel, kan fordelene ved dedikerede Apps pludseligt stige kraftigt, særligt hvis det drejer sig om højfrekvente brugere.

Så kan man leve med at Apple snupper noget af din omsætning, så giver en dedikeret App dig mulighed for at designe en mere tilfredsstillende mobil brugeroplevelse, og giver mulighed for at eksperimentere mere med 3.parts systemer som kan smidiggøre dine check-out flows.

Mediaworkers rådgiver gerne om din webshops mulighed for hurtigere og mere smidig mobilbetaling på din shop, samt naturligvis forbedret mobil user-experience.

Vil du vide mere om mobile e-handels muligheder?

Henrik Sejer Gelineck Berg

Adm. direktør

hsgb@mediaworkers.dk

Mob.: 2086 0666

Kontakt